Recent Posts

Nov 8, 2010

adab dan hormat

okay.
story time.

since 2 paper checked, so time to breathe easily again.
review: 1st paper- ok kot
2nd paper: tak ok sgt. tak ckp preparatn.

berbalik pd tajuk entry kali ni,
mengikut wikipedia, adab bermaksud konteks perilaku, perbuatan: kebaikan, kesantunan, moral, sopan santun, kesusilaan, kemanusiaan.

aku pon bkan la penuh beradab tapi...big TAPI kat sini ye.
(entry ni khas ntok sape2 yg bakal jadi rumet aku dan juga sedang mnjadi rumet ye)

1.kalau rumet aku tgh tido, aku kua blik try tutup pintu pelan2..
BUKAN lepas je pintu tu camtu. BEDEBAMMMM!

2. aku ckp phone kat lua tau even ckp ngan mak atau ank sedare..
tapi kamu leh je selambe diri ckp ngan pakwe merengek2 dgn volume tahap 5.
(aku bkan jelez tapi imagine kalo aku tgh stadi, ok aku bkan la slalu stadi .tu takpe lg tp bayangkn aku tgh smayang pon bleh je bermanja ngan tepon. ) RESPEK ok.

3. nk masak lam blek boleh, tapi kalo msk benda berbau mcm keropok ikan tu kan, agak2 la ye.
abes pakaian sy berbau. da la skang musim ujan, nk bsh bj susah ye. bj br pkai skali tetibe ade bau lain plak. ANGIN ...

4. kalo membe dtg blek kan, aku no hal tapi kalo aku tgh tdo atau stadi, pliz la jgn borak jerit2. .
membe ko kat seblah je pon, bkan nye dya kat padang ko kat bilik..

5.ko nk bgn awal bleh, nk bkak lampu terang2 pon leh, nk bkak lappy pon takpe tapi tolong la kalo nk dgr lagu ke ape ke pliz la gune earfon maupon headphone. murah je kot. 2-3 rm da dpt.. aku tak ingin nk dgr lagu2 BEIBER tu ok. maupon lagu2 yg da oudated. ok sedikit KEJAM di ditu.

kesimpulannya, aku walaupon bkan la manusia tersopan kat muka bumi ni tapi bab2 simple camni aku try jaga. biar la aku tak suke cmne pon kat sape2 tapi ble da jadi rumet automatik RESPEK tu ade ye.
takkan la sume aku nk kne ckp face 2 face.. kang tak bertegur sapa susah plak ye.
common sense je sume ni.. tak payah bkak buku forensik sains ke cari kat google ke.
sekian.



2 feedbacks:

Hanisah Aziz said...

hohoho!! i likeee~~

eh.. ko bg la hadiah kt dia... headphone 8 guni.. phm la tu.. haha

Ana. said...

heh. dari aku bg dya baik aku wat stok ntok dri sendiri..

Post a Comment